Butlletí Ocupació a la Indústria Local
N.11 - Formació Professional DUAL (desembre 2019) - #11

Projecte x projecte

FP Ocupacional Dual: Testimonis

 

 

 

 

 

Estudiants i tutors d’FPO Dual Mecanització per arrencament de Ferritja del Centre de Formació Pràctica de Manresa expliquen la seva experiència en aquesta modalitat de formació.

 

Vanessa González Salvador, 19 anys, estudiant. Va descobrir FPO Dual després d’acabar un PQPI (programa de qualificació professional inicial):

Amb aquesta formació he descobert el sector del metall. Si la modalitat d’FP no hagués estat dual, no l’hauria fet. Se’m fa pesat venir al centre de formació perquè no m’agrada la part teòrica. Tot i això, estic fent una formació complementaria de 40 hores a FAGOR, perquè he descobert que per la feina que estic realitzant m’anirà bé.

El que més m’agrada és estar a l’empresa, un entorn real en el que aprenc molt.

Carles Beltran Prat, administrador de l’empresa Utilmat Gonbel i tutor d’empresa de la Vanessa:

Ens dediquem a la matriceria, principalment al sector de l’automoció amb 25 anys d’experiència. L’FPO Dual recupera la figura de l’aprenent. És la primera vegada que tenim una dona com operària a l’empresa.

L’alumne/a necessita major temps en el centre de formació per adquirir les competències tècniques, en el nostre cas, el 80-20 no s’acaba d’ajustar a les necessitats, per aquest motiu la Vanessa està fent la formació complementària a FAGOR.

Val la perna apostar per l’FPO Dual perquè dóna una oportunitat al jovent que no vol estudiar la resta d’itineraris. Es requereix el compromís, treball i entesa de totes les parts implicades: centre educatiu, teixit industrial i alumne/a.

 

En Ricard i l’Edgar Navio Rubio, 19 anys. Estudis d’ESO i CFGM no finalitzats:

Els dos teníem al cap el sector del metall perquè el nostre pare és matricer i l’havíem acompanyat alguna vegada a la feina i ens semblava que ens podria agradar. El que més valorem d’aquesta experiència és l’acompanyament que es fa  a l’alumne/a durant tot el procés de formació.

Ricard: el que més m’agrada és que allò que aprens ho pots aplicar fora del treball com: reparar coses, fer-te eines...

Edgar: A mi el que m’agrada és que no hi ha res cert, tot el què fas avui potser l'endemà per fer el mateix ho has de fer diferent, és curiós, cada dia és diferent.

 

Víctor Orrit Moncunill, tutor de la Vanessa i professor de costos i control numèric:

En educació no s’ha de veure més important un itinerari formatiu o un altre, sinó escollir allò que t’agrada. Per això penso que s’hauria de fomentar la FPO Dual i posicionar-la a on li pertoca. L’FP dual es podria incloure com una eina per evitar el fracàs escolar.

És de gran importància que el tutor pugui guiar, acompanyar i crear un vincle de confiança amb l'alumne/a. Manquen mecanismes d’orientació, perquè el jovent no té clar que li agrada, ni que vol fer.

Jordi Cuello García, professor de trigonometria, interpretació de plànols i automatismes:

El fracàs escolar es produeix per la falta de motivació. Amb l’FP Dual l’alumne/a recupera la motivació a partir de la seva experiència en un entorn laboral real, entenen la teoria perquè la veuen aplicada a l’empresa en el dia a dia i el treball que realitzen té una remuneració econòmica.

S’ha de reforçar la col·laboració de treball i sinergies de totes les parts implicades en aquesta modalitat, en especial, amb l’empresa perquè requereix esforç i dedicació per seguir el pla d’estudis.

 

Boletín: e-Indústria
Número de boletín: N.11 - Formació Professional DUAL (desembre 2019)

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Servei de Mercat de Treball
Àrea de Desenvolupament Econòmic Local
Travessera de les Corts, 131 - 159
Recinte Maternitat - Pavelló Mestral
08028 Barcelona
Tel. 934 022 538
Fax 934 022 525
Ocupació a la Indústria Local

 

Visualitzar el Twitter @economieslocals Visualitzar el Twitter #OcupacióIndústria