Butlletí l'Aparador
24 d'abril de 2024 - #202
Ir arriba

Portada

Trobada del grup de mediació en consum de la XLC

El passat 4 d’abril de 2024 es va organitzar la primera trobada del Grup de Mediació en Consum de la XLC amb l’objectiu de presentar i debatre el seu Pla de Treball. 

Ir arriba

CONTINGUTS

L’exposició Consum Conscient a Palau-solità i Plegamans

Imatge: Ajuntament de Palafolls Imatge: Ajuntament de Palafolls

Imatge: Ajuntament de Palafolls

Imatge: Ajuntament de Palafolls

L’exposició-joc “Consum Conscient” continua la seva itinerància per la demarcació. Palau-solità i Plegamans, on estarà ubicada a l’Espai Jove escorxador del 14 al 21 de maig, pren el relleu a Palafolls que va acollir la mostra durant el mes anterior. El material expositiu apropa als joves al món del consum d'una manera lúdica i divertida, mitjançant la invenció a realitat paral·lela amb un munt de reptes per superar en un temps limitat amb una dinàmica tipus “escape room”.

L’OMIC de Sitges informa sobre requisits exigibles als establiments comercials

Imatge: Ajuntament de Sitges Imatge: Ajuntament de Sitges

Imatge: Ajuntament de Sitges

Imatge: Ajuntament de Sitges

L’Oficina Municipal d’Atenció al Consumidor de Sitges, conjuntament amb la Diputació de Barcelona, va organitzar una xerrada el passat 19 d’abril, sobre els requisits mínims que han de complir els establiments en matèria de consum perquè els comerciants coneguin bé què han de garantir als consumidors.

L'OMIC de Vilanova i la Geltrú ha gestionat 1.824 actuacions, de les quals 823 han derivat en reclamacions, denúncies o queixes

Imatge: Ajuntament de Vilanova i la Geltrú Imatge: Ajuntament de Vilanova i la Geltrú

Imatge: Ajuntament de Vilanova i la Geltrú

Imatge: Ajuntament de Vilanova i la Geltrú

El grau de satisfacció de les accions de l'OMIC es manté en una franja d'excel·lència i ofereix una valoració de 9,2, puntuació obtinguda a partir de les respostes a les enquestes realitzades des de l'oficina als usuaris.

Reclamació de danys per anomalies en el subministrament elèctric

L'Oficina Comarcal de l’Alt Penedès recorda als usuaris afectats per avaries, interrupcions o pujades i baixades de tensió en el subministrament elèctric que la companyia distribuïdora és la responsable del compliment dels nivells de qualitat.

Novetats reguladores abril 2024

Novetats reguladores i canvis que afectaran les factures energètiques dels consumidors. Actualització de la tarifa TUR de gas natural. Modificació del tipus impositiu de l’IVA aplicable al subministrament de gas natural.

Ir arriba

EUROPA

La Comissió Europea incoa un procediment formal contra AliExpress

Imatge: Parlament Europeu Imatge: Parlament Europeu

Imatge: Parlament Europeu

Imatge: Parlament Europeu

La Comissió ha decidit incoar un procediment formal contra AliExpress pel possible incompliment de les obligacions de la Llei de Serveis Digitals relacionades amb la difusió de continguts il·lícits i la manca d'un sistema intern eficaç de tramitació de reclamacions.

Obsolescència programada

Imatge: domini públic Imatge: domini públic

Imatge: domini públic

Imatge: domini públic

El passat 26 de març va entrar en vigor la Directiva (UE) 2024/825, que té per objecte millorar els drets de les persones consumidores davant les al·legacions “ecològiques” enganyoses, i combatre l'obsolescència programada. Entre d'altres mesures, la norma obliga a facilitar informació específica sobre la durabilitat i la reparabilitat de tots els productes abans de fer la compra.

Ir arriba

COL·LABORACIONS

La unió fa la força

Us presentem un nou article de l'’Oriol Contreras de l’OMIC de Vilassar de Mar, en una nova publicació sobre el paper que desenvolupa la comunitat virtual de la Xarxa Local de Consum.

Ir arriba

AGENDA

Les UMIC visitaran 75 municipis durant aquest mes de maig

Les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona continuen fent ruta en aquelles poblacions on no hi ha un servei municipal de consum específic. Gràcies a les UMIC, la ciutadania pot conèixer i exercir, des de la proximitat, els seus drets com a persones consumidores.

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Servei de Suport a les Polítiques de Consum

Gerència de Serveis de Salut Pública i Consum
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública

Passeig Vall d'Hebron, 171 Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum

 

XYoutubeComunitat virtual