Butlletí Servei de Teleassistència
octubre de 2018 - #12

Campanyes i recomanacions

Nou material de difusió sobre els requeriments tècnics per accedir al servei i les compatibilitats amb el Servei Local de Teleassistència dels diferents proveïdors telefònics

© Diputació de Barcelona

© Diputació de Barcelona

Els avenços tecnològics dels darrers anys han permès que el Servei Local de Teleassistència es pugui prestar amb més qualitat, eficàcia i eficiència. Tot i així, aquest desenvolupament també ha comportat que els requeriments tècnics per accedir al servei siguin múltiples.

A més, el mercat actual, amb diferents proveïdors tecnològics que ofereixen diverses solucions tècniques, ha permès poder prestar el Servei Local de Teleassistència amb més universalitat però també ha comportat una major dificultat a l’hora de comprendre quines són les millors solucions en cada domicili i cas. 

Amb aquest objectiu, la Diputació de Barcelona ha promogut la publicació de materials de difusió principalment dirigits als serveis socials municipals per tal que puguin oferir als ciutadans i ciutadanes que sol·licitin el servei de teleassistència una informació de qualitat, validada i senzilla de comprendre.

L’objectiu d’aquest material explicatiu és que els i les professionals municipals puguin informar a la futura persona usuària sobre els requeriments tècnics per accedir al servei i conèixer quines són les adaptacions tecnològiques que precisa en funció del seu proveïdor de telefonia. D’aquesta forma, es vol aconseguir que en el moment de la vista domiciliària d’alta, el domicili gaudeixi de les connexions que permetin una correcta instal·lació, evitant així les esperes que provoca el fet de trobar-se amb incompatibilitats tècniques i telefòniques que deriven en la demora en la instal·lació. 

Properament s’enviarà als municipis, en format paper, dues tipologies de tríptics: 

  • Requisits tècnics per accedir al servei, que descriu les possibilitats tècniques en funció de la instal·lació que tingui la persona al domicili: línia telefònica convencional, ADSL o fibra òptica, línia telefònica amb connexió fixa al domicili amb targeta SIM o els dispositius GSM. 
  • Proveïdors de telefonia i compatibilitats amb els servei, en funció de si la persona té Movistar, Vodafone, Orange, proveïdors locals i d’altres solucions com tracks (telèfons de muntanya), via satèl·lit o línies Wi-Fi o via ràdio. 

Teniu disponible aquests i altres materials informatius, en format electrònic, a l'apartat web "Documents informatius del Servei - Fulleteria".

Boletín: Servei Local de Teleassistència
Número de boletín: #12 - octubre de 2018

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Servei Local de Teleassistència
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Recinte Mundet
08035 Barcelona
teleassistencia@diba.cat
www.diba.cat/teleassistencia

 
 

Twitter de BenestarYoutube de Benestar Comunitat virtual de Benestar