Juliol 2021. Núm. 7

Notícies

La reactivació de la comunitat de transparència i govern obert suposa un increment del 1.647 % de visites respecte a l'any passat

Portada de la comunitat de transparència i govern obert

Portada de la comunitat de transparència i govern obert

La reactivació de la comunitat http://governobert.diba.cat/ dona resposta a dues de les recomanacions que el Síndic de Greuges va elaborar en el seu darrer informe sobre l’estat de la transparència. En aquesta notícia us ho expliquem.

Durant la setmana del 17 de maig de 2021, amb motiu de la setmana del Govern obert (#OpenGovWeek) es va reobrir la comunitat Governobert.diba.cat sobre la base de quadre eixos temàtics: transparència, accés a la informació pública, bon govern i dades obertes. 

Aquesta acció dona resposta a dues de les recomanacions que el Síndic de Greuges va elaborar en el seu darrer informe:

  • «Cal reforçar els espais de suport i col·laboració a les entitats amb més dificultats per a complir les obligacions de transparència, i que els responsables d’aquestes entitats planifiquin i prioritzin aquest compliment. Aquesta és una recomanació que s’ha destacat en els darrers informes i que cal reiterar davant l’evidència d’unes mancances en bona part de les administracions i entitats que es mantenen amb poques variacions en relació amb l’any anterior. Hi ha hagut avenços en àmbits concrets i s’han fet esforços per a facilitar tant la publicació de continguts com la qualitat de la informació publicada per les administracions amb més dificultats, com s’ha destacat en l’epígraf corresponent. Tanmateix, es manté un panorama general de compliment parcial i desigual, i no sembla que bona part de les entitats obligades puguin superar aquesta situació amb recursos propis. Davant aquesta evidència, la recomanació continua sent reforçar els mecanismes de suport a les entitats amb més dificultats, començant per les entitats del sector públic pròpies de les administracions que en tenen. En paral·lel a aquest esforç de cooperació, cal que els responsables de les entitats amb més mancances fixin com a prioritat superar-les i aprofitin els recursos que es posin a la seva disposició.»
  • «El principal repte del sistema de transparència és que la informació publicada sigui comprensible per a tothom, i incorporar eines que facilitin l’ús de les dades publicades. A mesura que s’avança en la publicació de continguts, els elements qualitatius de la informació guanyen més rellevància. Cal que la informació sigui actualitzada i que es publiqui en formats reutilitzables, però sobretot que sigui completa, estructurada i interrelacionada, de manera que sigui globalment comprensible per a tothom. També cal que incorpori eines que en facilitin l’ús i que tinguin en compte els diferents perfils d’usuaris.»

En aquest sentit, l’apartat «Treu-li suc al portal» ha comptat amb la col·laboració de l’equip de la UAB que gestiona les avaluacions d’Infoparticipa i un grup d’experts d’àmbit local per a l’elaboració de criteris comunicatius, que han treballat per a aproximar la informació de transparència a la ciutadania. 

Aquestes primeres setmanes de reactivació de la comunitat han suposat, respecte al mateix període de l’any anterior, un creixement del 509 % d’usuaris i del 1.647 % de visites de continguts (amb prop de 13.000 visites en aquestes primeres setmanes). 

Actualment, la nostra comunitat està formada per 226 membres. Vols rebre les novetats setmanals sobre transparència, accés a la informació pública, dades obertes i bon govern?
 

Newsletter: Innov@diba
Newsletter number: Juliol 2021. Núm. 7

 
       
 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat
Idees i suggeriments

Àrea d'Innovació, Governs Locals i Cohesió Territorial
Diputació de Barcelona

Rambla de Catalunya, 126

Edifici de Can Serra

08008 Barcelona