Butlletí l'Aparador
16 de desembre de 2024 - #209

DESTACAT

Ens movem per tu

Imatge: Diputació de Barcelona Imatge: Diputació de Barcelona

Imatge: Diputació de Barcelona

Imatge: Diputació de Barcelona

El nostre és un territori ampli, densament poblat i molt divers. Està format per grans ciutats i també per molts municipis rurals i de menys població. Aquesta realitat diversa i complexa és un gran repte per garantir serveis de qualitat i drets de ciutadania a tota la població, i la Diputació de Barcelona ho fa possible a través de diferents serveis mòbils com ara les unitats mòbils d’informació al consumidor (UMIC), en funcionament des de 1996.

Go top

CONTINGUTS

El ple de la Diputació del mes de novembre ha donat llum verda al Catàleg de serveis 2025

Imatge: Diputació de Barcelona Imatge: Diputació de Barcelona

Imatge: Diputació de Barcelona

Imatge: Diputació de Barcelona

La Diputació de Barcelona ha aprovat el nou Catàleg de serveis del Pla de cooperació Xarxa de Governs Locals 2024-2027, amb una dotació pressupostària inicial de 225.995.574,89 euros. Inclou 316 recursos entre els de caràcter tècnic (124), econòmics (115) i materials (77), una oferta més compactada que permetrà mantenir les línies de suport que fins ara s’oferien, tot i simplificar l’oferta. Podeu consultar la proposta específica de l'àmbit de consum en aquest enllaç.

Montgat: l'OMIC present a la fira de Nadal

Imatge: Ajuntament de Montgat Imatge: Ajuntament de Montgat

Imatge: Ajuntament de Montgat

Imatge: Ajuntament de Montgat

L’OMIC de Montgat, amb el suport d’una unitat mòbil d’informació al consumidor de la Diputació de Barcelona, estarà present a la Fira de Nadal de Montgat per facilitar informació i consells de consum a tota persona que s’hi adreci. La Fira ocupa el Parc del Tramvia, essent un esdeveniment molt concorregut i un punt de trobada imprescindible per als vilatans de Montgat.

La Direcció General de Consum obre una investigació a empreses que gestionen allotjaments turístics

Imatge: pxhere.com Imatge: pxhere.com

Imatge: pxhere.com

Imatge: pxhere.com

A més d'aquestes investigacions, des del ministeri es va començar a investigar a l'octubre diverses agències immobiliàries que haurien dut a terme pràctiques abusives contra inquilins en la gestió del lloguer, com ara obligar les persones usuàries a pagar una comissió per la gestió de l'arrendament o a signar contractes temporals sense justificar aquesta temporalitat.

Judicis verbals: una opció àgil per resoldre petits conflictes

Imatge: PxHere Imatge: PxHere

Imatge: PxHere

Imatge: PxHere

Un judici verbal és un procés judicial simplificat per resoldre conflictes civils de menor quantia o que no requereixen una anàlisi exhaustiva. Amb la reforma recent de la Llei d'Enjudiciament Civil, introduïda pel Reial Decret 6/2023, el límit econòmic per a aquests casos es va ampliar de 6.000 a 15.000 euros.

Com evitar caure en estafes i enganys amb Bizum

Imatge: Bizum Imatge: Bizum

Imatge: Bizum

Imatge: Bizum

Tot i que Bizum és un mètode de pagament molt segur, la seva popularitat ha atret l'atenció dels ciberdelinqüents, que han desenvolupat diverses tècniques per estafar als usuaris. Per protegir-se, és essencial ser prudent a l’hora de realitzar transaccions i confirmar sempre la identitat del destinatari. Conèixer les estratègies més habituals dels estafadors ens ajudarà a evitar caure al parany.

Go top

EUROPA

Les etiquetes dels aliments poden confondre els consumidors de la UE

Imatge: Web oficial de la Unió Europea Imatge: Web oficial de la Unió Europea

Imatge: Web oficial de la Unió Europea

Imatge: Web oficial de la Unió Europea

Els consumidors europeus es poden perdre fàcilment en un laberint d'etiquetes d'aliments, estan exposats a un nombre cada cop més gran de declaracions, logotips, eslògans, etiquetes i puntuacions que poden ser no només confusos, sinó també enganyosos.

Go top

AGENDA

Programació de visites de les UMIC pel mes de gener

Imatge: Diputació de Barcelona Imatge: Diputació de Barcelona

Imatge: Diputació de Barcelona

Imatge: Diputació de Barcelona

Les unitats mòbils d’informació al consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona visitaran durant el mes de gener 67 poblacions que no compten amb un servei municipal de consum, per tal que els veïns puguin presentar-hi les seves consultes i reclamacions gratuïtament.

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Servei de Suport a les Polítiques de Consum

Gerència de Serveis de Salut Pública i Consum
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública

Passeig Vall d'Hebron, 171 Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum

 

XYoutubeComunitat virtual