La jornada, va tenir lloc el passat 21 de març, tenia per objectiu tractar l’accessibilitat i no discriminació en les relacions de consum dels col·lectius amb capacitats cognitives diverses. Hi va participar la Federació DINCAT - Plena Inclusió Catalunya, que va fer una conferència sobre “Persones accessibles. 10 Pautes per donar suport a una persona amb discapacitat intel·lectual des dels serveis públics de consum". També es va mostrar el taller “Tots som consumidors, i què?” realitzat per tècnics de l'Àrea d'Igualtat i Sostenibilitat Social.
La primera d'elles, Resultats de l'estudi sobre hàbits de consum a Llinars, va tenir lloc a Can Mas Bagà, a càrrec de l'ajuntament i de la Diputació de Barcelona. El resultat de l'estudi permetrà treballar conjuntament en l'àmbit públic i privat.
L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de Mataró, amb la col·laboració de la Taula d’Accessibilitat de la ciutat, va organitzar el passat mes de març, la jornada “L’accessibilitat universal en la compra de productes, la contractació de serveis i en la gestió de les reclamacions de consum”.
Enguany se celebra el 40è aniversari de l’OMIC. Aquest és un servei municipal gratuït que té com a objectiu ajudar els ciutadans i les ciutadanes, ja siguin consumidors, comerciants o usuaris, a conèixer els seus drets i deures en temes de consum. En aquest marc, s’han realitzat un seguit d’activitats entorn del consum responsable adaptades a totes les edats i amb el suport de l'Àrea d'Igualtat i Sostenibilitat Social.
El Servei Públic de Consum de Les 3 Viles, situat a la segona planta de l’edifici de l’ajuntament (c/ Sant Antoni, 13), es va posar en marxa el passat 27 de març, compta amb el suport de l'Àrea d'Igualtat i Sostenibilitat Social i s'integra a la seva Xarxa Local de Consum.
L'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD) resol que cobrar als passatgers aeris per corregir una errata en les seves dades personals per a poder volar és il·legal.
L’Agència Catalana del Consum reforça el control de mercat en serveis bàsics i tanca el 2022 amb 6,4 milions d’euros en sancions.
El Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) ha publicat el Reial decret 193/2023, de 21 de març, pel qual es regulen les condicions bàsiques d'accessibilitat i no discriminació de les persones amb discapacitat per a l'accés i utilització dels béns i serveis a la disposició del públic.
El Tribunal Suprem amb la sentència STS 288/2023, de 22 de febrer imposa l'obligació del pagament de les costes als bancs, en supòsits en els quals s'hagi declarat la nul·litat de clàusules abusives amb els seus contractes.
Visites de les Unitats Mòbils d'Informació al Consumidor programades per aquest mes de maig als municipis de la província de Barcelona. Per una incidència tècnica, algunes unitats mòbils no es poden desplaçar i el servei es prestarà en la dependència que indiqui l’ajuntament.
Des de l’Àrea d’Igualtat i Sostenibilitat Social compartim l’article escrit per l’Oriol Contreras, l’Oriol Contreras, advocat cap en LE&CO Advocats, expert en consum i assessor jurídic en diverses OMIC
“La gratitud del usuaris de les OMICs” i us convidem a fer les vostres aportacions mitjançant l'adreça electrònica sspc.laparador@diba.cat.
Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat
Servei de Suport a les Polítiques de Consum
Gerència de Serveis de Salut Pública i Consum
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública
Passeig Vall d'Hebron, 171 Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum