©Tunstall Televida
El Servei Local de Teleassistència de la Diputació de Barcelona ha estat seleccionat com a finalista dels premis europeus PROCURA+ en la categoria de contractes innovadors en l’àmbit de les TIC. [+]
Aquest concurs vol destacar les contractacions públiques sostenibles i innovadores i donar visibilitat a les administracions públiques més dinàmiques, així com a les seves iniciatives. Les iniciatives guanyadores s’anunciaran en directe el proper dia 23 de novembre en un acte virtual.
Durant aquest 2021 s’ha posat en marxa un nou període de contractació del Servei Local de Teleassistència marcat pel repte de la transició digital, amb un model de prestació innovador de teleassistència avançada amb una forta base tecnològica. Atès que els premis PROCURA+ destaquen aquells models o solucions amb un gran potencial d’escalabilitat i abast, es va pensar en el Servei Local de Teleassistència com una pràctica innovadora que interessava compartir.
En aquest sentit el Servei Local de Teleassistència desenvoluparà, durant el proper període 2021-2025, un model de prestació innovador i sostenible, amb un alt valor tecnològic centrat en les cures i l’atenció a les persones més vulnerables, que estarà caracteritzat per:
Pel que fa al model de licitació del Servei Local de Teleassistència, cal destacar les següents característiques innovadores i millores que han fet d’aquest programa finalista dels premi PROCURA + a les contractacions públiques innovadores:
En primer lloc, la cooperació intermunicipal, amb una licitació a la qual s’adhereixen 310 municipis, un model de compra que permet l’eficiència i la sostenibilitat del servei, la qualitat en disposar de grans estructures de gestió professionalitzades i el benchmarking municipal.
En segon lloc, una licitació per a la innovació, amb un model de contractació orientat a resultats i obert a la innovació contínua per part del prestador.
En tercer lloc, un sistema de preus innovador a través d’una eina d’estratificació de persones usuàries del servei que permet una personalització de la prestació i la tecnologia, al mateix temps que persegueix la sostenibilitat i l’eficiència, ja que adapta els recursos a les necessitats reals.
En quart lloc, un model de servei integral amb un alt valor tecnològic, que inclou els recursos humans i la tecnologia en tots els processos del servei i sempre orientats a la prestació.
Finalment, unes clàusules mediambientals exigides i de millores per tot el que fa a la mobilitat dels recursos pel territori: vehicles i unitats mòbils amb distintiu ECO o ZERO.
El Servei Local de Teleassistència de la Diputació de Barcelona és un servei d'atenció domiciliària que garanteix la seguretat i dona tranquil·litat i acompanyament a les persones que poden estar en situació de risc per factors d'edat, fragilitat, solitud, discapacitat i/o dependència, les 24 hores del dia i els 365 dies a l'any, detectant situacions d'emergència i donant resposta immediata a aquestes, i també actuant de manera preventiva. Actualment, aquest servei es presta a 93.000 persones amb la col·laboració dels ajuntaments de la província de Barcelona (excepte la ciutat de Barcelona).
Premis Procura+ https://procuraplus.org/awards/
Newsletter: Servei Local de Teleassistència
Newsletter number: #19 - Novembre 2021
Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat
Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Servei Local de Teleassistència
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Recinte Mundet
08035 Barcelona
teleassistencia@diba.cat
www.diba.cat/teleassistencia