Butlletí Servei de Teleassistència
Abril 2021 - Especial nova contractació - #18

Novetats

El Servei Local de Teleassistència es digitalitza per oferir més i millors prestacions

©Diputació de Barcelona

©Diputació de Barcelona

Una de les novetats més rellevants per aquest nou període és l’inici del procés de digitalització del servei que serà un dels eixos estratègics sobre els quals es basarà el desenvolupament i l’evolució del Servei Local de Teleassistència del futur. [+]

Aquesta transició digital respon a la necessitat d’adaptar-se i aprofitar les potencialitats de l’actual context de desenvolupament i transformació de les xarxes i infraestructures de les telecomunicacions en benefici de les persones usuàries, tal i com recullen les principals agendes digitals d’àmbit europeu, estatal i autonòmic.

La digitalització comporta l’adaptació de la totalitat de sistemes, plataformes, processos i prestacions per tal d’oferir un servei plenament optimitzat. El compromís es concreta en realitzar, fins l’any 2023, una digitalització del 35% de les llars com a mínim, fet que implica instal·lar terminals IP en els domicilis de les persones usuàries. En aquest procés es prioritzaran les persones més vulnerables i aquelles que disposen d’infraestructures tecnològiques precàries o inestables que dificulten o impedeixen disposar de l’actual servei analògic.

Aquesta digitalització tindrà un impacte clau sobre l’atenció que es proporciona a les persones usuàries ja que permetrà obrir el servei a funcions com el monitoratge o la predicció de comportaments, que son clau per a la detecció precoç de riscos diversos (des de processos de deteriorament cognitiu i/o demències primerenques, fins a depressions, solitud o situacions de pobresa energètica, entre d’altres). A més, també s'oferirà noves possibilitats de comunicació per a la persona usuària i el seu entorn, que facilitaran la seva atenció i una anticipació a les seves necessitats.

Al marge de l’impacte sobre l’atenció a les persones usuàries, la digitalització permetrà, d’una banda,  la independència del servei respecte dels proveïdors de telefonia i  l’automatització del control sobre l’estat i la traçabilitat  dels components tecnològics instal·lats a les llars, ja que la connexió llar-centre d’atenció serà continua i, per tant, s’eliminaran les trucades automàtiques de seguretat. D’altra banda, aquesta transició afavorirà la implementació de noves eines orientades a la planificació dels serveis des dels municipis. Per últim, permetrà l’abordatge de nous escenaris innovadors relacionats amb la vigilància de la salut de les persones usuàries, el suport a persones cuidadores i el foment de l’envelliment actiu.

En definitiva, aquesta transició digital reforçarà el paper preventiu del servei de teleassistència i ens permetrà treballar amb més eficàcia i eficiència, anticipant-nos a l’emergència i a les situacions de risc. Alhora, millorarem la capacitat de disposar de serveis d’atenció en remot adaptats a situacions excepcionals (com, per exemple, un confinament total o parcial com el que es va produir per  la pandèmia de la COVID19), de tal forma que es pugui seguir activant i prestant el servei en remot sense necessitat de realitzar visites presencials als domicilis o als serveis socials municipals.

Newsletter: Servei Local de Teleassistència
Newsletter number: #18 - Abril 2021 - Especial nova contractació

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Servei Local de Teleassistència
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Recinte Mundet
08035 Barcelona
teleassistencia@diba.cat
www.diba.cat/teleassistencia

 
 

Twitter de BenestarYoutube de Benestar Comunitat virtual de Benestar